fredag 23 november 2012

Fredag

Äntligen är det fredag igen. Även om veckan varit rolig med mycket skoj som hänt på jobbet så är det ändå skönt med fredag. Hösten är lite jobbig med allt det mörka. Mörkt på morgonen och mörkt på kvällen. Det gäller att försöka komma ut en sväng lunchen för att få lite ljus. Inte alltid tid finns, tyvärr.

Nu har vi skaffat en wake-up light. Kanske kan den hjälpa oss att komma upp lite lättare på morgonen. Det var första morgonen idag som vi använde den. Kanske att jag kände mig lite piggare i morse än jag brukar, jag vill gärna tro det i alla fall. Men det kan väl inte bli sämre i alla fall. I vilket fall som helst var det skönt att det var ljus i sovrummet i morse och en mysig liten melodi som väckte oss.


Men nu är det fredagskväll. Mannen fick ett ryck och bakar kakor; Mammas rågkakor. Inget vi provat tidigare, men de blir säkert goda. Det är en av de braiga sakerna med min man - han gillar att baka, allt från bröd till kakor och tårtor.

Själv sitter jag här och sippar på glögg och äter pepparkakor.
Trevlig freda på er alla!



1 kommentar:

  1. Låter som en mysig fredag det! Önskar er en trevlig helg! Kramar!

    SvaraRadera