fredag 7 september 2012

17 764 steg

Vi har en stegtävling på jobbet. Ett sätt att inspirera oss att gå några extra steg varje dag. Det är helt frivilligt att vara med, men nästan alla är det ändå. Insatsen är en Triss-lott och motion förstås. 2 månader ska vi vandra på och vinnaren får 75% av lotterna och 2an får de andra 25%. Kanske kommer vi ha en miljonär bland oss om ett par månader.

Mitt mål är 10 000 steg om dagen. Oftast når jag det, men inte alltid. Jag gillar att gå så det känns inte som något uppoffring. Det tråkiga är när man har annat inbokat på kvällen som gör att stegen blir lidande. Men så har jag min favoritrunda, 8,5 km lång och ca 10-11 tusen steg. Tisdagen och onsdagen var stegfattiga och jag kom inte upp i 10 000 dessa dagar. Så igår gick jag min lilla runda vilket resulterade i 17 764 steg igår. Inte så illa. Lite bilder från rundan.

 

 
 








1 kommentar:

  1. Du är duktig du Helen...men jag är tävlingsinriktigtad jag med....så vi kör på....o går...o går... :)

    SvaraRadera