onsdag 12 september 2012

Klädshopping

Skulle ner på stan på lunchen för att införskaffa ett par svarta byxor. Jag har lite svårt då jag har rätt stora "fotbolls"-vader och med dagen moderna slimmade jeans är det inte så lätt att hitta några. Antingen så sitter de som korvskinn över vaderna och så fort jag böjer på benet korvar de uppsig och åker inte ner igen. Eller om de sitter bra över vaderna så får jag in två knytnävar i midjan. Raka modeller är de som passar mig, men det är inte så lätt att hitta. Köpte ändå ett par på H&M, men de lämnar jag tillbaka igen. Hittade ett par på KappAhl, men min sorlek fanns inte, annars verkade modellen riktigt bra. Får ta en sväng dit lite senare igen.

På H&M hittade jag en cardigan i alla fall.


Sen gick jag in på NewYorker. En ungdoms affär, jag vet. Men så gammal är jag inte ännu. Jag är en sucker för t-shirs med tryck. Och där fanns det en del - och billigt var det. Farligt farligt. 3 toppar blev det. Och priset? Endart 177 kr för alla 3, går inte att låta bli :-)




2 kommentarer:

  1. Va snygga grejer du har köpt. Byxor är inte lätt att köpa. Jag har gått upp så mycket så jag har enbart två par byxor jag kan ha. Men att hitta nya är inte lätt. Kram

    SvaraRadera
  2. Och Koruso-färger i mitten också! :) Fina t-shirtar, du passar i sådana med tryck! Kram!

    SvaraRadera