lördag 1 september 2012

Höstens första dag

Idag startar officiellt hösten. Augusti är sista sommarmånaden. Hösten börjar med september. Men dat har varit en underbar första dag på hösten. Jag är en sommarmänniska som älskar sol, ljus och värme. Men om hela hösten är som idag gör det inget att hösten är här. Vi var en sväng till stan idag. Mannen köpte skor och jag köpte vinterjacka. Usch ja, jag vet, vinterjacka redan. Men jag ville på något sätt vara säker på att jag hittade en som jag gillar innan det blir helt utplockat i affärerna. Och vem vet när vintern kommer. I alla fall så hittade jag en jacka i första affären vi var inne i, Intersport. Och ja, jag gillar de lite sprotigare kläderna så det passade ju utmärkt då. Den blev en röd, en fin fin Didriksson. Jag är så nöjd :-)



 
När vi kom hem gick vi en promenad på 2 timmar i härligt solsken och ca 20 grader. Det är så hösten ska vara. Så man kan avnjuta en glass på altanen och slappa en stund i solstolen och fast kl var 17 så värmde solen så skönt så skönt. Nu är klockan nästan 19.30 och vi har inte fått middag än. Men idag vankas husmanskost, kålpudding. Mums! Den står i ugnen och doftar gott. Det kurrar i magen. Snart snart ska hungern stillas.

2 kommentarer:

  1. Så här länge höll sig finurliga fröken borta från att blogga. Men nu är jag på ny plats och hoppas att det kommer bli bra och inläggen kommer när dom kommer. Välkommen in!

    Underbar jacka förresent. Den gillade jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin jacka!
    Jag gillar rött ja me:)
    Ja, jag borde oxå passa på att införskaffa en riktig vinterjacka då jag alltid är ute i inte god tid...
    Tåls att tänka på;)
    Hösten är fantastisk när den visar sig från den goda sidan.
    Ha det bra!

    SvaraRadera