onsdag 31 oktober 2012

Resan till Rostock

Rostock var underbart. Visst var bussresan lång men vi fick så mycket annat. Och man stannar med jämna mellanrum, man ska fika och åka båt, äta korv och åka båt igen. Sen är man framme i Rostock och 10 minuter senare är man på Calles och går loss bland vin i bag-in-box och i flaskor, öl på flak och litersflaskor med starkare drycker. Det blev lite av varje som fick följa med hem. Sen åkte vi till hotellet som låg mitt på gågatan inne i centrala Rostock. De firade Haloween så torgen och gatorna var fulla med marknadsstånd och människor och dom servarede glüwein i vartenda hörn. Stämningen var på topp. Efter en tur på stan och ett glas vin i svärföräldrarnas rum gick vi ut för att äta. För min del blev det en fantastiskt god pasta. Mumma! Vid 22 gick vi tillbaka till hotellet. Svärföräldrarna gick och la sig. Vi har ju varit på resande fot sen klockan 04:00 så tröttheten fanns där med rätta. Jag och mannen stannade dock i hotellbaren och spelade ett par omgångar med biljard. Kul, fast jag är inte så vidare duktig. Fick jag väl i ett klot så åkte den vita i också och då är det ju bara att plocka upp ett klot igen. Men kul var det! Efter en god natts sömn i underbara sängar var det dags för frukost. Och vilken frukost sen. Vi satt en timme och åt, allt från bröd, flingor, juicer, ägg i alla dess former, bacon och kakor. Till och med champange. Men det blev det ingen för våran del. Glasen var slut och det kändes inte riktigt rätt att dricka champange i dricksglas. Ska det va ska det va ordentligt!

I alla fall var det helt klart en resa jag kunde göra igen, fast kanske stanna en dag extra för nu blev det väldigt mycket buss-åka på två dagar.

1 kommentar:

  1. men vilken härlig resa! Låter otroligt roligt. Kram

    SvaraRadera