tisdag 16 oktober 2012

Tränar igen

Då gör jag ett nytt försök då. Ett nytt försök att få igång min amra kropp. Usch, jag har inte tränat på länge länge. Och då menar jag inte promenader, för det gör jag dagligen. Och inte heller badminton, för det gör jag varje söndag. Nä, jag pratar om styrketräning. Riktig genomkörare. Där är jag inte riktigt än förstås, inte när jag inte tränar på länge länge. Säkert minst ett år sedan sist.

Men nu har jag tagit tag i saken igen. Har numera en arbetsplats som tillåter att man utnyttjar flexen, att det finns utrymme i schemat att komma lite senare någon dag i veckan. Jag var och köpte ett kort på Korpen!
 
De har lokaler här på US (där jag har min arbetsplats) och de öppnar redan kl 6 på morgonen. Perfekt för mig att träna på morgonen. Slippa göra sig i ordning hemma, utan upp med håret i en tofs och sen iväg. Så duschar man och gör sig i ordning här sedan. Perfekt.

För det är så det måste vara för mig. Smidigt och enkelt. Inte åka extra utan träningen måste kunna ske i anslutning till jobbet, annars blir det inte av. De har några lunchpass också. Får se om jag kommer iväg på något sådant. men än så länge nöjer jag mig med gymet. Och idag var jag första gången. Det vibrerar lite i musklerna, även om jag tog det VÄLDIGT lugnt.

1 kommentar:

  1. Starkt gjort Helén att ta tag i gymet igen!
    Usch, jag skulle behöve det jag med men, tiden räcker inte till.
    Får nöja mig med de dagliga hundpromenaderna ;)
    Ha det bra=)

    SvaraRadera