onsdag 17 oktober 2012

Ny firsyr

Jag får mina infall. Hade väl egentligen inte tänkt att gå till frissan idag, men ... Har väl tänkt några veckor att håret börjar bli slitet och att det kanske snart är dags för att ta topparna. Men så på vägen till jobbet idag tänkte jag att det kanske var dags för en ny frisyr. Jag är så där inpulsiv. Har jag fått något i huvudet ska det ske NU. Så när frissan öppnade kl 9 ringde jag och kollade om Anna, min favoritfrisör på Brännpunkt, hade tid idag. Så kl 10 var jag där. Här är det snabba bud.

Mitt hår har varit jämnlångt, lätt permanentat och oftast har jag haft luggen bakom örat eller håret uppsatt i knut/tofs. Så här kommer mitt före-foto:

 
 

Ganska tråkigt, luggen ligger slickat åt sidan och det är ganska platt och tugnt upp till med lite lockar. Men då håret är jämnlångt blir det ganska tungt och platt. Visst är det skönt att kunna sätta upp det ibland och kunna dra det till en tofs, men jag ville ha lite mer av en frisyr.

Så det blev till att klippa upp hela håret. På det längsta har hon bara tagit ca 2 cm, för att få bort allt det slitna. Men sen har hon klippt upp hela håret och på överhåret har hon tagit dryga15 cm, så det har blivit rejält uppklippt. Det ramar in ansiktet lite också och så fick hon till lite av en snedlugg. Jag har ju en jättevirvel i pannan så det här med lugg är inte lätt. Nu har hon plattat hela håret och det kommer jag nog inte att orka varje dag, men jag är sååå nöjd.

 
Luggen
 
Och det går fortfarande att ha tofs
 
 
Me
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Så fint det blev! :) Jag måste också...

    SvaraRadera
  2. Ha ha skönt att någon mer är lika impulsiv ;-) Och snyggt blev det!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag har inte lika uppklippt som du men jag kände igen hur luggen blir med tofs ;) jag är iofs less på min och sätter oftast upp den numera.

    Skönt att våga.
    Kram

    SvaraRadera
  4. OJ vad snyggt! Du blev en helt annan person ju ;)
    Passade dig som handen i handsken.
    Jättesnyggt!

    SvaraRadera