fredag 16 november 2012

Äntligen fredag

Så var den här, fredagen som jag längtat efter. Äntligen helg. Det har varit en fullspäckad vecka på jobbet, kul men också lite påfrestande.

Igår morse tog jag mig äntligen till gymmet igen. Skönt med en liten genomkörare i alla muskler. Kände mig pigg och glad efteråt. Vädret var också toppen, solen sken och det gör mig alltid pigg och glad. Dock höll sig "gladheten" bara till kl 11 då en migränattack började ge sig till känna. Jag rusade hem från jobbet, så jag skulle hinna hem innan det blev så illa att jag inte hade kunnat köra bil. I med migräntabletter och sen sova. Jag sov i 4 timmar non-stop. Jag hindrade nog migränen i tid. Efter sovstunden var i alla fall värken borta, men jag kände mig rätt groggy och seg efter åt. Det har hållit i sig lite idag också.

Dagen idag började bra. Hann undan mycket i morse och sen ett trevligt studentmöte. Klockan 13 var det dags för massage. Underbar massage på P.A.U.S. Det behövde jag verkligen. Tänk att mina höfter kan röra på sig igen. Har en låsning i höger höft och den har jag haft ett tag. Men massören lyckades "låsa upp" det mesta. Får nog boka en tid hos naprapaten ändå, men tänk att jag kunde vara så här rörlig :-)

Dock grusades eftermiddagen av ett antal mail från en student som inte mår så bra. H*n blir elak och jag vet att jag inte ska ta åt mig. Jag vet att jag har handlat rätt, men det känns ändå när h*n skriver att jag kan se mig själv i spegeln om jag vill se en idiot. Bestämde mig för att inte låta det påverka min helg.

Nu blir det i alla fall lite glögg och sedan räkmackor och vitt vin. Let the weekend come!

1 kommentar:

  1. Ajajaj, fick min första migränanfall för ett år sedan. Jisses, jag trodde jag skulle dö. Ärligt!
    Har lyckats att hålla det i schack genom medicinering. Tack å lov.
    Usch, inget vidare med såna mail=(
    Försök att kasta bort de onda tankarna och njut av helgen.
    Det tänker jag göra. Just nu Doobidoo efter det Skavlan.
    Givetvis med en stänkare ;)
    Ha det bäst=)
    //C

    SvaraRadera