onsdag 14 november 2012

Lampan lyser

Lampan lyser, men inte just nu flitens lampa. Vissa dagar, dagar som denna, får jag kämpa för att få saker gjort. Dagar som är grå och trista. Dagar där det inte finns så mycket inplanerat. Visst finns det saker att göra, men det är svårt att komma igång när jag inte har något som jagar mig. Jag önskar att jag kunde vara lite mer proaktiv, göra saker i god tid. Men av någon anledning kommer jag mig inte för att ta tag i saker förrän det börjar närma sig deadline. Har en hel bunt med dokument som jag bör läsa igenom sätta mig in i, men istället kollar jag till bloggen och uppdaterar lite...



Även om jag inte är en vintermänniska, för det är jag absolut INTE, så längtar jag just nu till att det kommer lite snö. Lite snö som tar bort gråheten, lite snö som kan lysa upp och en kall krispig kyla som biter lite lätt i kinderna. Istället är det bara grått grått och grått, regnet hänger i luften och det är 8 grader varmt. Klockan är 14.30 lampan måste tändas. Idag har det knappt blivit ljust. jag tror jag skulle behöva vara lite ledig. Men det får vänta till en solig dag.

2 kommentarer:

  1. Gillar inte vintern, men eftersom vi bor i ett land som har den årstiden kan jag hålla med om att det blir ljusare och finare när snön kommer =)

    Ha det!!

    SvaraRadera
  2. Det är samma här Helén... Grått, grått och åter grått!
    Längtar till snö, det lyser åtminstone upp den grå vardagen ;)
    Ha det gott och på återseende!

    SvaraRadera